• Ana Sayfa
  • SOSYAL MEDYA
  • DÜNYA
  • ÇEVRE
  • SIRADIŞI
  • BİTKİ DÜNYASI
  • VİDEO RESİM

    8.09.2008

    Meftune

    Kullanılacak malzeme (6 kişilik):
    1/2 kilo göğüs bölümünden koyun eti,
    1+1/2 kilo patlıcan,
    1/2 kilo domates,
    1 çay kaşığı kırmızı biber,
    1 çay kaşığı karabiber,
    1 çorba kaşığı tuz,
    1/2 demet maydanoz,
    2 diş sarmısak,
    4 sivri biber,
    1+1/2 limon
    2 bardak su.
    Yapımı: Et küçük parçalara ayrılır. Kırmızı biber, karabiber ve tuzla birlikte iyice karıştırılarak ovulur. Etler tencerenin dibine yerleştirildikten sonra üstüne üçer santim boyunda parçalara bölünmüş patlıcanlar yerleştirilir.
    Domateslerin kabukları soyulur, çekirdekleri çıkarılır ve küçük küçük doğranarak, patlıcanların üzerine yayılır. Onların üzerine de çekirdekleri çıkarılmış ve ince ince kesilmiş sivri biberler konur. En üste ince ince kıyılmış yarım demet maydanoz serpildikten sonra iki bardak su katılır ve tencere hafif bir ateşe oturtulur.
    Yemek, salçası suyunu çekinceye kadar pişirilir. Ateşten indirilince tabaklara konur. İki diş ezilmiş sarmısakla birbuçuk limonun suyu iyice karıştırılarak tabakların üzerine azar azar döküldükten sonra servis yapılır.

    4 yorum:

    1. Değişik bir yemeğe benziyor sanırım yöresel bir yemek hangi yöreye ait olduğunu öğrenebilirmiyim acaba:)

      YanıtlaSil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      YanıtlaSil
    3. Bu yemek Diyarbakır yöresine ait bir yemek olup çok lezetlidir

      YanıtlaSil
    4. Ben çok seviyorum bu yemeği...Olsada hemen yesem:)Bu arada ben SEA vildan ablaaa seni özledim kızzzzz

      YanıtlaSil