• Ana Sayfa
  • SOSYAL MEDYA
  • DÜNYA
  • ÇEVRE
  • SIRADIŞI
  • BİTKİ DÜNYASI
  • VİDEO RESİM

    23.12.2012

    Doğa Şiirleri

    Ünlü Şairlerden doğa şiirleri

    Nilgün YÜCE  Doğa Şiirleri 




    Ataol BEHRAMOĞLU Doğa Şiirleri




    Orhan Veli KANIK  Doğa Şiirleri 





    Abdülhamit AYDIN  Doğa Şiirleri



    İsmail KURT Doğa Şiirleri



    



    Ahmet TELLİ Doğa Şiirleri




        Aydın İNAN Doğa Şiirleri

    Bedri Rahmi EYÜBOĞLU Doğa Şiirleri






    Aydın İNAN Doğa şiirleri



    
    Resim yazısı ekle
    

    Aleyna SEMİN Doğa Şiirleri


    

     Fikret TURHAN  Doğa Şiirleri



    

    Ozan EFE Doğa Şiirleri




    Doğa şiirleri

    Doğaya Dokunma!

    Dokun dokun, yettin gayri
    Dokunma doğaya yeter!
    Bir gün gelir eder beter
    Dokunma doğaya yeter!

    İlkbahar, yaz, sonbahar, kış
    Sakın ola şaşırmasın
    Daim olsun hep bu akış
    Dokunma doğaya yeter!

    Pırıl pırıl doğsun güneş
    Püfür püfür essin rüzgar
    Şırıl şırıl aksın dere
    Dokunma doğaya yeter!

    Güvercin taklasın atsın
    Bülbüller dalında ötsün
    Turnam havada süzülsün
    Dokunma doğaya yeter!

    Deniz kara bağlamasın
    Yürekleri dağlamasın
    Yunusları ağlamasın
    Dokunma doğaya yeter!

    İster hopla, ister zıpla
    İstediğin gibi yaşa
    Doğa senin şahdamarın
    Dokunma doğaya yeter!

    Ölçüleri aştın gayri
    Yol yordamı şaştın gayri
    Geç kalmadan uslan bari
    Dokunma doğaya yeter!
    Aydın İnan





    Doğa ve Ben

    Gökyüzünde yıldız, yerde sıralıdır dağlar
    Deniz uçsuz bucaksız tinde sonsuzluk sağlar
    Ne kadar haz veriyor cana, bahçeler bağlar
    Bugün çok mutluyum başbaşayız doğa ve ben

    Doğa denen olgu bizlere öyesine giz
    Biriz hepimiz aslında hepimiz de biriz
    Ne yalnızca sen, ben, o var, ne de biz, onlar, siz
    Bilerek mutluyum, başbaşayız doğa ve ben

    İnsanlar cıvıl cıvıl yolda dolaşıyorlar
    Çocuklar sudan korkup,kaçıp ağlaşıyorlar
    Kimi dalmış denize, keyifçe yüzüyorlar
    Arındım mutluyum, başbaşayız doğa ve ben

    Kimi dalmış derin düşünceye giz çözüyor
    Kimi binmiş kayığa, suda zevkle geziyor
    Kimi utangaç tavırla kendini gizliyor
    Düşündüm mutluyum, başbaşayız doğa ve ben

    Kumla denen yerde dostlarla dinlencedeyiz
    Gülen yüzlerle sohbetlerle eğlencedeyiz
    Zaman mekan içinde dünden farklı yerdeyiz
    Bunlarla mutluyum, başbaşayız doğa ve ben

    Deniz mavi görünür, bahçemiz yemyeşil çim
    Zor günlerde belli olurmuş dost kim düşman kim
    Aşığım doğaya ben bitmez ki asla sevgim
    Severek mutluyum, başbaşayız doğa ve ben

    Zamanım özgürlük insanların beynindedir
    Gelişen değişen her şey kendi seyrindedir
    Doğada her olgu oluşum devinimdedir
    Sezdim ben mutluyum, başbaşayız doğa ve ben
    Süleyman ZAMAN


     

     

    Doğaya bak..


    Doğa çiçek doğa yaprak
    Doğa ağaç doğa toprak
    Doğayı sev doğaya bak
    Bu güzellik doğaya hak..

    Harikadır yeşil örtü
    Lakin doğa bize küstü
    Bıraktık onu yüzüstü
    Doğayı sev doğaya bak
    Bu güzellik doğaya hak..

    Dağı deldik tünel yaptık
    Ağaç kestik orman yaktık
    Hançer vurduk yaraladık
    Doğayı sev doğaya bak
    Bu güzellik doğaya hak..

    Kanat çırpan kuş kalmadı
    Gonca açan gül kalmadı
    İklimde ahenk kalmadı
    Doğayı sev doğaya bak
    Bu güzellik doğaya hak..

    Topraktaki tohum öldü
    Bir kuraklıktır yürüdü
    Çimensiz yoza döndü
    Doğayı sev doğaya bak
    Bu güzellik doğaya hak..

    Ne arı var ne kelebek
    Tükeniyor börtü böcek
    Doğa yeşil gözlü bebek
    Doğayı sev doğaya bak
    Bu güzellik doğaya hak..

    Allı pullu gül diyoruz
    Kıymetini bilmiyoruz
    Hiç vermeden bekliyoruz
    Doğayı sev doğaya bak
    Bu güzellik doğaya hak..

    Doğa aşkı hep sözlerde
    Yüzleş artık gerçeklerle
    Hançer vurma bu cennete
    Doğayı sev doğaya bak
    İsmail KURT
















































    1 yorum: