23 12 2012

Doğa Şiirleri

Ünlü Şairlerden doğa şiirleri

Nilgün YÜCE  Doğa Şiirleri 




Ataol BEHRAMOĞLU Doğa Şiirleri




Orhan Veli KANIK  Doğa Şiirleri 





Abdülhamit AYDIN  Doğa Şiirleri



İsmail KURT Doğa Şiirleri







Ahmet TELLİ Doğa Şiirleri




    Aydın İNAN Doğa Şiirleri

Bedri Rahmi EYÜBOĞLU Doğa Şiirleri






Aydın İNAN Doğa şiirleri




Resim yazısı ekle


Aleyna SEMİN Doğa Şiirleri




 Fikret TURHAN  Doğa Şiirleri





Ozan EFE Doğa Şiirleri




Doğa şiirleri

Doğaya Dokunma!

Dokun dokun, yettin gayri
Dokunma doğaya yeter!
Bir gün gelir eder beter
Dokunma doğaya yeter!

İlkbahar, yaz, sonbahar, kış
Sakın ola şaşırmasın
Daim olsun hep bu akış
Dokunma doğaya yeter!

Pırıl pırıl doğsun güneş
Püfür püfür essin rüzgar
Şırıl şırıl aksın dere
Dokunma doğaya yeter!

Güvercin taklasın atsın
Bülbüller dalında ötsün
Turnam havada süzülsün
Dokunma doğaya yeter!

Deniz kara bağlamasın
Yürekleri dağlamasın
Yunusları ağlamasın
Dokunma doğaya yeter!

İster hopla, ister zıpla
İstediğin gibi yaşa
Doğa senin şahdamarın
Dokunma doğaya yeter!

Ölçüleri aştın gayri
Yol yordamı şaştın gayri
Geç kalmadan uslan bari
Dokunma doğaya yeter!
Aydın İnan





Doğa ve Ben

Gökyüzünde yıldız, yerde sıralıdır dağlar
Deniz uçsuz bucaksız tinde sonsuzluk sağlar
Ne kadar haz veriyor cana, bahçeler bağlar
Bugün çok mutluyum başbaşayız doğa ve ben

Doğa denen olgu bizlere öyesine giz
Biriz hepimiz aslında hepimiz de biriz
Ne yalnızca sen, ben, o var, ne de biz, onlar, siz
Bilerek mutluyum, başbaşayız doğa ve ben

İnsanlar cıvıl cıvıl yolda dolaşıyorlar
Çocuklar sudan korkup,kaçıp ağlaşıyorlar
Kimi dalmış denize, keyifçe yüzüyorlar
Arındım mutluyum, başbaşayız doğa ve ben

Kimi dalmış derin düşünceye giz çözüyor
Kimi binmiş kayığa, suda zevkle geziyor
Kimi utangaç tavırla kendini gizliyor
Düşündüm mutluyum, başbaşayız doğa ve ben

Kumla denen yerde dostlarla dinlencedeyiz
Gülen yüzlerle sohbetlerle eğlencedeyiz
Zaman mekan içinde dünden farklı yerdeyiz
Bunlarla mutluyum, başbaşayız doğa ve ben

Deniz mavi görünür, bahçemiz yemyeşil çim
Zor günlerde belli olurmuş dost kim düşman kim
Aşığım doğaya ben bitmez ki asla sevgim
Severek mutluyum, başbaşayız doğa ve ben

Zamanım özgürlük insanların beynindedir
Gelişen değişen her şey kendi seyrindedir
Doğada her olgu oluşum devinimdedir
Sezdim ben mutluyum, başbaşayız doğa ve ben
Süleyman ZAMAN


 

 

Doğaya bak..


Doğa çiçek doğa yaprak
Doğa ağaç doğa toprak
Doğayı sev doğaya bak
Bu güzellik doğaya hak..

Harikadır yeşil örtü
Lakin doğa bize küstü
Bıraktık onu yüzüstü
Doğayı sev doğaya bak
Bu güzellik doğaya hak..

Dağı deldik tünel yaptık
Ağaç kestik orman yaktık
Hançer vurduk yaraladık
Doğayı sev doğaya bak
Bu güzellik doğaya hak..

Kanat çırpan kuş kalmadı
Gonca açan gül kalmadı
İklimde ahenk kalmadı
Doğayı sev doğaya bak
Bu güzellik doğaya hak..

Topraktaki tohum öldü
Bir kuraklıktır yürüdü
Çimensiz yoza döndü
Doğayı sev doğaya bak
Bu güzellik doğaya hak..

Ne arı var ne kelebek
Tükeniyor börtü böcek
Doğa yeşil gözlü bebek
Doğayı sev doğaya bak
Bu güzellik doğaya hak..

Allı pullu gül diyoruz
Kıymetini bilmiyoruz
Hiç vermeden bekliyoruz
Doğayı sev doğaya bak
Bu güzellik doğaya hak..

Doğa aşkı hep sözlerde
Yüzleş artık gerçeklerle
Hançer vurma bu cennete
Doğayı sev doğaya bak
İsmail KURT
















































1 yorum: